|
fa-IRen-US
X
Confederation News
تازه‌ترین خبر از کریدور سبز گمرکی میان ایران و روسیه/کریدور سبز آزمایشی، عملیاتی شد
فکوری

تازه‌ترین خبر از کریدور سبز گمرکی میان ایران و روسیه/کریدور سبز آزمایشی، عملیاتی شد

Article Id :17011789

به گزارش روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، حسین کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران با بیان مطلب در این خصوص گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری اسناد بسیار مهمی با کشور روسیه شامل موافقت‌نامه همکاری متقابل در امور گمرکی بین ایران و روسیه، سند کریدور سبز گمرکی و پروتکل تبادل اطلاعات ارزش کالا بین رؤسای کل گمرکات دو کشور امضاء شد.

وی افزود: با توجه به صورتجلسه مذاکرات انجام شده مقرر گردید پروژه در یک بازه زمانی به‌صورت آزمایشی شروع شده و پس از رفع موانع و مشکلات وارد فاز عملیاتی گردد. در این راستا پس از برگزاری جلسات متعددی که با اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و وزارت کشاورزی و سایر سازمان‌های ذی‌ربط داشتیم فهرست اولیه صادرکنندگان تهیه و به گمرک روسیه معرفی گردید.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل افزود: بعد از تکمیل فهرست اطلاعات اشخاص به گمرک روسیه ارسال شد و با پیگیری‌های صورت گرفته گمرک روسیه درخواست شرکای تجاری روسی صادرکنندگان ایرانی را نمود که پس از برگزاری جلسات و هماهنگی‌های لازم اطلاعات مورد نیاز ارسال و گمرک روسیه اعلام نمود تعدادی از شرکت‌های معرفی شده را مورد پذیرش قرار داده و بدین ترتیب سند اجرای پروتکل سبز گمرکی وارد فاز آزمایشی می‌گردد.بر این اساس آن‌دسته از صادرکنندگان معرفی شده به گمرک روسیه از تسهیلات حداقل بازرسی فیزیکی محموله و پذیرش حداقل اسناد بهره‌مند خواهند شد.

کاخکی اظهار داشت: انتظار داریم بعد از مدتی که این پروژه وارد مرحله اجرا آزمایشی شد، ایرادات آن بتدریج رفع شده و به‌صورت کامل عملیاتی گردد و امکان بهره‌مندی صادرکنندگان بیشتری از تسهیلات کریدور سبز گمرکی فراهم شود.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل افزود: دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران اطلاعات ارزش کالا را به زبان‌های روسی و انگلیسی در تارنمای گمرک قرار داده و اخیرا نیز به‌روزآوری شده و دسترسی لازم برای گمرک روسیه به‌منظور بهره‌برداری از اطلاعات مندرج در تارنمای گمرک فراهم شده است.

در همین حال نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: کالای ایرانی با شرایط یادشده ۱۴درصد ارزانتر از گذشته در بازار روسیه ارائه خواهد شد و قدرت رقابت آن افزایش خواهد یافت. قیمت‌های صادراتی کالاهای ایرانی برای گمرک روسیه ارسال خواهد شد، ترجمه قیمت و ارزش کالاهای صادراتی ایران نیز به زبان روسی قابل دسترس است تا مأموران گمرک روسیه با مراجعه به آن قیمت‌ها را احصا کرده و با اظهار گمرکی که واردکننده کالای ایرانی در گمرک مقصد انجام می‌دهد به صحت قیمت‌های پی ببرند و روند کار تسهیل شود.

 منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران

3283 Rate this article:
No rating
تاریخ انتشار خبر : 1/25/2017 3:51:00 PM

Leave a comment

Name:
Email:
Comment:
Add comment

Name:
Email:
Subject:
Message:
x

Contact Us

  • *
  • *

About Us

Get in touch

  • Tehran , Taleqani St
  • Postal code 4671-15875
  • Phone: 021 88 34 68 30 - 33
  • confederationsaderat@gmail.com
  • Fax: 021 88 34 65 09