|
fa-IRen-US
X
Confederation News
ما برای صادرات آبرو گذاشتیم
فکوری

ما برای صادرات آبرو گذاشتیم

Article Id :19022892

به گزارش روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، رضی میری درباره تاثیر عدم صادرات برخی فعالان اقتصادی در کاهش صادرات دو ماه گذشته کشور اظهار کرد: ما به عنوان فعالان اقتصادی کاهش صادرات این مدت را پیش‌بینی کرده بودیم و در جلسات بانک مرکزی عواقب آن را مطرح کردیم تا برای عدم مواجه با چنین شرایطی به نظر ما توجه کنند. 

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با این باور که روش درستی را اتخاذ کرده، هیچ انعطافی در این خصوص نشان نداد، اظهار کرد: صادرکنندگان نیز از سیاست اتحاذ شده تبعیت کردند؛ چراکه ما تابع قوانین کشور هستیم. عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از طرف دیگر صادرکنندگان مختار هستند که در صورت وجود قوانین غیرعملیاتی دست از فعالیت کشیده و کار غیرقانونی هم انجام ندهند.  

میری با اشاره به آمار صادراتی گمرک گفت: نظر به اینکه در قیمت‌گذاری کالای صادراتی تجدید نظر نشده و لیست قیمت کالاهای صادراتی در گمرک بسی بیش از قیمت واقعی است، آمار گمرک رقم صادرات را غیرواقعی نشان می‌دهد. بدین ترتیب برای بانک مرکزی انتظاری خلاف واقع مبتنی بر این آمار برای ورود ارز حاصل از صادرات به وجود می‌آید و در نهایت موجب سوء‌تفاهم می‌شود. با توجه به این نکته باید دید صادرکنندگانی که در این مدت با چنین شرایطی صادرات انجام داده‌اند، ارز خود را به روش اعلام شده از سوی دولت باز می‌گردانند یا خیر. 

وی با بیان اینکه صادرکنندگان معتبر، باسابقه و خوشنام قطعاً ارز را به کشور باز گردانده و وارد چرخه اقتصاد می‌کنند، افزود: بازگشت ارز صادراتی به طرقی که دولت آن را به رسمیت می‌شناسد در همه موارد میسر نخواهد بود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به اینکه چرا در چند ماه گذشته برخی فعالیت صادراتی را کنار گذاشته‌اند، اظهار کرد: کنار گذاشتن صادرات از جانب گروهی از صادرکنندگان تعمدی نبوده است. برای یک صادرکننده کهنه کار توقف در صادرات می‌تواند به بهاء از دست دادن مشتری و بازاری که سال‌ها برای به دست آوردن آن زحمت کشیده و هزینه کرده تمام شود. بنابراین صادرکننده برای صیانت از شرایطی که به وجود آورده حاضر به تحمل زیان نیز هست؛ اما به هیچ قیمتی حاضر نیست، اعتبار و نام خود را در گرو این کار از دست بدهد. از این رو، تنها به جهت عدم توانائی در تامین نظر قانون ناچار از محافظه‌کاری و گوشه‌نشینی می‌شود تا زمانی که شرایط مناسب و مطمئن برای صادرات ایجاد شود.

2559 Rate this article:
No rating
تاریخ انتشار خبر : 2/4/2019 9:21:00 AM

Leave a comment

Name:
Email:
Comment:
Add comment

Name:
Email:
Subject:
Message:
x

Contact Us

  • *
  • *

About Us

Get in touch

  • Tehran , Taleqani St
  • Postal code 4671-15875
  • Phone: 021 88 34 68 30 - 33
  • confederationsaderat@gmail.com
  • Fax: 021 88 34 65 09